Rychlý kontakt

  • ASTES s.r.o. Praha
  • PRAHA 
  • IČO: 25402676
  • DIČ: CZ25402676
  • TEL: +420 608 740 840
  • Email: astes@seznam.cz
  •       

Výhody E85

  • Finanční úspora
  • Zvýšení výkonu o 10-15%
  • Levný provoz
  • Nízká pořizovací cena
  • Bez nutnosti přídavné nádrže
  • Rychlá montáž
  • Snížení emisí CO2 až o 70% (vozidlo po úpravě odpovídá normě EURO4)
  • Ethanol E85 je možné mísit s dosavadním klasickým ropným benzínem
  • Možnost jezdit do podzemních garáží
  • Po montáži není již potřeba žádný pravidelný servis vozidla 

    QR VIZITKA

     

 
 

Co je dekarbonizace vodíkem ?

Přidání vodíku do normální směsi paliva a vzduchu v motoru se vytváři porolytické spalování ve válcích ,které má vliv na rozpouštění ložisek uhlíku .Zvyšováním teploty ve výfukovém systému uhlíkové usazeniny sublimují a odcházejí jako výfukové plyny. Takže povlak, který je usazený na turbu,na ventilech ,pístových kroužcích ,vstřikovačí,filtru DPF nebo FAP,katalyzátoru a celém výfukovém systému je trvale odstraněn.

 

Výhody dekarbonizace

Ušetří vám spousty peněz za výměnu drahých náhradních dílů 

    -  Máte problém s emisemi na stk ? pomůžeme vám díky dekarbonizaci          za minimáln náklady.

    -  Obnovuje výkon motoru a zlepší spotřebu

    -  Odstraví karbon ze všech typů motoru (benzín,diesel) 

    -  Snižuje emise výfukových plynů

    -  Prodlužuje životnost motoru

    -  Zvžšuje akceleraci motoru 

    -  Snižuje hlučnost motoru  

Proč se váš motor zanáší karbonem ?

Co to je?

Karbonové úsady jsou "napečené" nejčastěji na sacích ventilech. Skládají se z částeček oleje a zbytků spáleného i nespáleného paliva. V pokročilém stádiu se úsady tvoří také na povrchu pístu, kde samozřejmě zhoršují hoření směsi a přispívají klepání.

V takovém případě začne elektronika motoru upravovat předstih a motor běží jako na palivo s nižším oktanovým číslem. Ve spalovacím prostoru navíc působí karbon jako abrazivum, takže dochází k obrušování stěn válců a ke zhoršování funkce pístních kroužků. Úsady na ventilech mohou zase vyústit až v jejich netěsnost a tedy v podpalování.

Jak to vnika ?

Karbonové úsady se v motoru tvoří díky kombinaci přímého vstřikování, systému vracení části spalin do sání a odvětrávání klikové skříně. Dokud byly motory, zejména ty benzínové, vybavené nepřímým vstřikem před ventil, žádný problém nebyl. Palivo v nasávané směsi totiž ventil důsledně omylo, takže i u starších motorů vypadají sací ventily jako nové.

Jenže u přímovstřikových motorů, kde je palivo vstřikováno přímo do válce, už ventily přijdou do styku pouze s nasávaným vzduchem. Právě tady vstupuje do hry EGR ventil, přepouštějící část spalin do sání, a dále i odvětrání klikové skříně, které do sání vypustí i částečky oleje.Sací ventil potom tvoří pro takto „vylepšený" vzduch přirozenou překážku, takže se na něm různé částečky začnou usazovat, napalovat a vytvářet právě onu úsadu. A je to relativně rychlý proces. Karbonové úsady začnou být u některých motorů znatelné již po třiceti čtyřiceti tisících kilometrech. Pokud se navíc jedná o přeplňovaný motor, u kterého turbodmychadlo tlačí do sání více vzduchu, celý proces se urychluje.

Jak tomu předejít ?

Zakarbonování přímovstřikových motorů zcela předejít nelze, ovšem existují způsoby, jak jej zmírnit. V první řadě je dobré často měnit olej, ideálně ještě častěji, než jak doporučuje výrobce. Právě starý olej vytváří nejvíce úsad, takže jeho čerstvost je v boji proti karbonu zásadní.V závislosti na jízdním stylu je dobré interval zkrátit klidně na 10 až 15 tisíc kilometrů. Automaticky by se měla doba mezi výměnami zkracovat i u malých turbomotorů, které mají kvůli vnitřním odporům malou olejovou náplň.

U turbomotorů se navíc nedoporučuje přidávat plný plyn v nízkých otáčkách, ale naopak by se každý přímovstřikový motor měl jednou za čas pořádně protáhnout a dopřát mu i vysoké otáčky. Právě zvýšená zátěž spojená s vyšší teplotou totiž přispěje tomu, aby se ještě neusazený karbon spálil.V souvislosti s tím vyplývá, že naopak krátké jízdy se studeným motorem škodí. Motor má totiž při studeném chodu zvýšené emise a tedy si samozřejmě přisává víc nečistot, které se potom usazují.

Jak se karbonu zbavit ?

Jednou za pár let, či třeba po koupi ojetého auta, vyplatí se nechat napálené karbonové úsady odstranit. Není to však zrovna snadná a příjemná práce.Mnoho aditiv slibuje, že karbonové usazeniny chemicky rozloží, ovšem aditiva do paliva jsou v případě přímovstřikových motorů poněkud na nic, protože nepřijdou do kontaktu se sacími kanály a ventily. Nakonec tedy nezbývá než sání rozebrat a usazeniny rozpouštět speciálními přípravky přímo. Na ty odolné se potom musí s kartáčkem, což je samozřejmě poněkud otrava.

Tedy nejšetrnější a nejlepší metoda je odstranění uhlíku vodíkem. Má největší účinek bez mechanického zásahu do vozidla a tedy i cenově levnější jak čištění rozděláváním komponentů.

Jakých motorů se to týká ?

Obecně vzato, zakarbonování je problémem prakticky každého motoru, vybaveného přímým vstřikem. U koncernu Volkswagen jsou to například motory FSI a TFSI, u koncernů PSA (Peugeot, Citroën) a BMW společně vyvíjené motory řady Prince, dále motory JTS od Alfy Romeo, GDI od Hyundai/KIA, ale i všechny šestiválce BMW od generace N53. U dieselových motorů potom prakticky všechny jednotky vybavené systémy Common Rail.

Z přímovstřikových motorů vyzrály na karbonizaci jen některé agregáty vybavené kombinací přímého a nepřímého vstřiku. Nepřímý vstřik se u takových motorů používá jednak pro vyhlazení chodu, jednak právě i kvůli čištění ventilů. Z příkladů použití tohoto systému lze jmenovat motory Toyota vybavené vstřikováním D4S, nebo motory Volkswagen řady EA888.